Yago Rang: Administrateur
Nombre de messages : 3752 Date d'inscription : 08/06/2005
| Sujet: "Fiat" F500 Ven 12 Aoû à 21:00 | |
| Hatham, une société britannique va recréer une série de 500 Cinquecento. L'originale pas le container à poubelle fait en Pologne. Mais voilà, leur idée est de faire une Cinquecento très, très spéciale. Elle sera en effet propulsé par un moteur de Ducati 999 poussé à 200cv. La voiture idéale pour Paris ? Voici les caractéristiques (source Italiaspeed) : BODYWORK Exterior - Carbonfibre panels suspended on chassis tub; Ferrari Rosso Corse red paintwork; Interior - Painted & natural carbon dash, crema leather door-cards
CHASSIS Chassis tub - Folded & bonded carbon skins over 1” aluminium honeycomb – composite monocoque, aluminium hard points; Roll-over structure - Full FIA specification cage in chromoly tube; Crumple zone - Front mounted composite energy absorption structure
DRIVER ENVIRONMENT Pedalbox - Bespoke billet CNC machined aluminium pedalbox; Gearchange - Sequential H-pattern – chrome gearlever gate; Dash - Re-trimmed Ducati clocks; Steering wheel - Fiat 500 mounted onto quick release boss & collapsible column; Seat - Carbonfibre seats trimmed in crema leather; Harness - Six point Sabelt racing harness
WHEELS, HUBS, UPRIGHTS, BRAKES & STEERING Wheels - 13” split rims in aluminium or magnesium with centre lock mounting; Hubs & uprights - Bespoke billet CNC machined in aerospace grade aluminium; Brakes - Brembo four pot alloy callipers on Brembo Composite Ceramic discs; Steering rack - Motorsport aluminium quick rack – 1¼ turn
SUSPENSION Wishbone - Independent aero-section asymmetric double wishbones; Springs / dampers - Push rod activated, inboard Nitron three way adjustable spring dampers; Setup - Fully adjustable corner-weights, camber, castor, toe & ride height; Bearings - Aerospace grade spherical and rod end bearings
TRANSMISSION Gearbox - Six speed sequential; Ratios - 1st 37/15, 2nd 30/17, 3rd 28/20, 4th 26/22, 5th 24/23, 6th 23/24; Primary drive - Straight cut gears; ratio 1.84; Final drive - quaife differential with integral reverse gear; Clutch - Dry multiplate with hydraulic control; Gearchange - Chrome H-pattern gate, twin cable operated; Driveshafts - Splined with lightweight motorsport tripoid joints
ENGINE Type - Ducati 999R. L-Twin, 8 valve Testastretta Desmodromic; liquid cooled; Displacement - 999cc; Bore & stroke - 104 x 58.8mm; Compression ratio - 12.5:1; Power - 110kw – 150hp @ 9750rpm (200hp WSB spec. available); Torque - 11.9kgm @ 8000rpm; Fuel injection - Marelli electronic fuel injection, 54mm throttle body; Exhaust - Single carbon muffler with catalytic converter; Emissions - Euro 2; Lubricants - Shell Advance
PERFORMANCE 0-60mph - Sub 4 sec (estimate); Top speed - 120mph (limited); Power to weight - 428bhp / tonne standard. (up to 600bhp / tonne available); Weight distribution (%) - 53R : 47F | |
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Tazou Langue pendue
Nombre de messages : 1172 Localisation : Fontainebleau Date d'inscription : 13/06/2005
| Sujet: Re: "Fiat" F500 Mer 21 Sep à 23:21 | |
| Fiat semble etre prêt a relancer la Fiat 500 Elle sera apparement présentée officiellement a partir de 2007 ! C'est pas encore le concept Trepiuno, mais enfin une tres bonne nouvelle, je trouves les premieres images craquantes | |
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hapax Langue pendue
Nombre de messages : 541 Localisation : Avignon Date d'inscription : 15/06/2005
| Sujet: Re: "Fiat" F500 Jeu 22 Sep à 10:39 | |
| Pour l'instant je ne suis pas emballé, mais la 500 à un tel capital de sympathie que ça ne pourra que faire du bien à la marque (même si c'est un peu "facile") | |
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